جشنواره فروش فوق العاده نقدی کرج کالا

هود

هود مناسب خود را انتخاب کنید

پخت و پز باعث ایجاد گرما، رطوبت و دود میشود که می تواند کابینت ها و دیوار را تحت تاثیر قرار دهد. با انتخاب و نصب هود مناسب می توانید از ایجاد این موارد جلوگیری کنید.هود ها وظیفه حذف گرما، بو، رطوبت و چربی از محیط آشپزخانه را بر عهده دارند که انواع مختلفی نیز دارند و با توجه به طراحی آشپزخانه باید انتخاب شوند. بهتر است با توجه به نیاز و شرایط و طراحی آشپزخانه، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در ادامه با کرج کالا همراه باشید.

انواع هود

  • زیرکابینتی

بدنه هودهای زیرکابینتی اغلب از جنس استیل ساخته شده است. این نوع از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نوع هستند و در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شوند. این مدل در زیر کابینت‌های آشپزخانه نصب می‌شوند. قیمت مناسب و هزینه نگهداری کم، از مزیت‌های این گونه می‌باشند.

زیرکابینتی
  • شومینه‌ای یا دیواری 

جنس این گونه ترکیبی از استیل و شیشه است. این نوع روی دیوار نصب شده و دارای بدنه‌ای پهن و دودکشی باریک و بلند هستند که از آن اغلب برای هدایت لوله خرطومی استفاده می‌شود. این نوع را دودکش‌های دیواری هم می‌نامند، زیرا طرح آن‌ها از نظر شکل به یک دودکش سنتی شباهت دارد. این هودها نسبت به هودهای زیرکابینتی زیباتر هستند اما فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و بهتر است در آشپزخانه‌های بزرگ نصب شوند.

هود دیواری به طور معمول قیمت بیشتری از هود زیرکابینتی دارد، اما بسیاری این مدل را ترجیح می‌دهند، زیرا ممکن است که در اطراف اجاق گاز، کابینت برای نصب هود زیرکابینتی نباشد.

 

دیواری
  • مورب

بخش عمده بدنه هودهای مورب را شیشه تشکیل داده است. این نوع به صورت زاویه‌دار در بالای اجاق گاز قرار می‌گیرد.این هودها ظاهر زیبایی دارند و بسیار پرطرفدار هستند.

مورب
  • مخفی یا توکار

بدنه این نوع اغلب از جنس استیل ساخته شده و در داخل کابینت بالای اجاق گاز تعبیه می‌شوند.این نوع جزو ساده‌ترین نوع هاست و بیشتر در فضاهای کوچک استفاده می‌شود. این نوع از تنوع کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها برخوردار است و برای افرادی مناسب است که قصد دارند آشپزخانه‌ای ساده و خلوت داشته باشند.

هود توکار

نکات مهم در انتخاب هود مناسب آشپزخانه

  • برند

درحال حاضر برند های مختلفی از جمله داتیس ، بیمکث ، کن ، اخوان و … در بازار وجود دارند که باتوجه به نیاز خود میتوانید مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید.

  • اندازه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب، اندازه آن است. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که یا هم اندازه یا بزرگتر از طول اجاق گاز باشد تا کاملا سطح اجاق گاز را پوشش دهد.

  • نوع فیلتر هود  و نگهداری از آن

نوع فیلتری که به کار رفته است و چگونگی نگهداری فیلتر، بسیار مهم است. برای افزایش طول عمر موتور باید به نظافت فیلترها توجه کرد. بعضی از مدل ها دارای نمایشگری هستند که زمان تعویض فیلتر را هشدار می‌دهند.

  • تعداد فن‌های سرعت

اکثر هودها دارای کنترل سرعت فن هستند. معمولا دو سطح سرعت در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد: تنظیم پرسرعت یا زیاد برای استفاده هنگام پخت‌و‌پز و تنظیم کم یا آرام برای استفاده بعد از پخت‌و‌پز برای ادامه تهویه هوا هنگام غذا خوردن. اگر غالبا آشپزی زیاد و سنگین دارید، به سرعت فن‌ هنگام خرید توجه کنید.

  • میزان صدا

صدایی که از هود منتشر می‌شود، بسیار مهم است. این صدا با سونز اندازه‌گیری می‌شود. یک سونز برابر با صدای کار یک یخچال است. به طور نرمال صدای هود برابر 4 سونز می‌باشد و تا نزدیک 8 نیز بالا می‌رود. هرچه این عدد کم‌تر باشد بهتر است. صدای زیاد هود در استفاده طولانی‌مدت، باعث سلب آرامش و آسایش می‌شود. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که صدای آن 3 سونز یا کمتر باشد.

  • ظاهر

برای انتخاب هود، یه سبک و دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید. مثلا بعضی از هودهای معمولی، مناسب آشپزخانه‌های مدرن و شیک نیستند. اگر از محل استقرار هود راضی نیستید و مدلی را می‌خواهید که قابل رویت نباشد، از مدل‌های مخفی و یا آسانسوری استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید هود زیبا و در معرض دید داشته باشید، انواع مدل های شومینه‌ای، شیب‌دار و جزیره‌ای انتخاب‌های خوبی هستند.

نکات مهم در آشپزی

1) همیشه هنگام آشپزی هود خود را روشن کنید.

2) به صورت دوره ای و به موقع فیلتر هود را تمیز کنید.

3) سعی کنید از شعله های عقبی گاز برای آشپزی استفاده کنید.

4) اگر هود ندارید حتما پنجره را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه

شرایط فوق العاده نقدی کرج کالا

با 10 درصد ​ تخفیف